Pneuma: Breath of Life [Xbox One]

Και τι δε θα κάνουμε για να ανοίξουμε μια πόρτα!
Dec
11

Pneuma: Breath of Life [Xbox One]

Αυτή η εισαγωγή θα μπορούσε να αφορά, σε μεγάλο μέρος της, την επιρροή του Half Life και του Portal. Ο τελευταίος δε τίτλος δημιούργησε μια σχολή που δεν υπήρχε και κανείς μάλιστα δεν μπορούσε να φανταστεί πως θα υπάρξει: ενός αφηγηματικού puzzle τίτλου πρώτου προσώπου παρακαλώ. Σε αυτό ακριβώς το ύφος και τη λογική κινείται και το Pneuma, με εμφανή τίτλο ελληνικής προέλευσης. Το ζητούμενο ωστόσο είναι αν ο τίτλος καταφέρνει να διαφοροποιηθεί ή και υπερκεράσει την εξαιρετική και μοναδική πηγή έμπνευσής του : το Portal. Θα τα καταφέρει; Ας το δούμε!

Μια εύκολη πίστα, ε; Χε,χε,χε!

Εν αρχή λοιπόν ήταν σκοτάδι. Και εγένετο Φως! Αυτή τη φορά όμως μαζί με το φως γεννήθηκε και το χιούμορ! Η αφήγηση του χαρακτήρα μας είναι εμφανώς χιουμοριστική έως βιτριολική σε ορισμένα σημεία, από τα πρώτα κιόλας 30 δευτερόλεπτα του τίτλου. Ξεκινάμε από το απόλυτο κενό και σιγά σιγά γύρω ξεπετάγεται το φως, δημιουργούνται σχήματα (σκάλες κλπ), χρώματα κ.ά. Με αυτόν τον πανέξυπνο τρόπο από την πρώτη κιόλας στιγμή μας δίνεται η εντύπωση της προόδου του game, κάνοντάς μας να θέλουμε να παίξουμε λίγο ακόμα και λίγο λίγο πιο πολύ μέχρι που θα καταλήξουμε σε έναν γρίφο που θα σπάμε το κεφάλι μας, και θα κλείσουμε την κονσόλα μας. Για λίγο βέβαια, μέχρι που θα μας έρθει η αναλαμπή και θα ξανά ανοίξουμε το Xbox One μας και voila! Η ιδέα μας δούλεψε και ανοίξαμε και αυτή τη ρημάδα την πόρτα. Ωχ τώρα αυτήν πως την ανοίγουμε;

Γυρνάτε γιατί χανόμαστε!

Γυρνάτε γιατί χανόμαστε!

Και ναι αγαπητοί όπως καταλάβατε ο τίτλος είναι δύσκολος. Εξαιρετικά δύσκολος, ιδιαίτερα από ένα σημείο και μετά που η δυσκολία του αγγίζει επίπεδα (για το μέσο πάντα παίχτη) του στυλ : φέρτε μου ένα youtube να δω πως περνιέται η πίστα. Αν βέβαια και όποτε το κάνουμε διαπιστώνουμε πως η λύση είναι τόσο προφανής και μπροστά στα μάτια μας που εν προκειμένω ένα κοκκινισματάκι από ντροπή το ρίχνουμε όσο να είναι. Αυτό είναι ένα από τα μοναδικά χαρακτηριστικά του τίτλου : η επίτευξη της μέγιστης δυσκολίας, πάντα σταδιακά, αλλά μέσω της απλότητας! Θα λέγαμε είναι σαν τα μαθηματικά όπου σε κάθε πρόβλημα και γρίφο η δυσκολότερη λύση είναι και η απλούστερη!

Και τι δε θα κάνουμε για να ανοίξουμε μια πόρτα!

Και τι δε θα κάνουμε για να ανοίξουμε μια πόρτα!

Μια πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι τίτλοι του είδους είναι η επαναληψιμότητα, δηλαδή το να καλούμαστε να λύσουμε παρόμοιους ή παραπλήσιους γρίφους. Από τη μια η επαναληψιμότητα μας δίνει ώθηση για την επόμενη πίστα εύκολα και γρήγορα, από την άλλη όμως σίγουρα θα μας κουράσει. Ε, σε αυτόν τον τίτλο ξεχνάτε μια και καλή οποιαδήποτε έννοιας ίδιου ή ακόμα και παραπλήσιου γρίφου! Σε όλο το αλά Myst θα λέγαμε (ίσως και ιερόσυλα..) περιβάλλον μας αλλά και στις δοκιμασίες που θα συναντήσουμε δεν υπάρχει ούτε μια ίδια οπτικά πίστα ή/και γρίφος. Πραγματικό επίτευγμα για τον τίτλο αλλά και για τους πανούργους δημιουργούς του, που βάλθηκαν να μας δώσουν μια 80’s οπτική στα παιχνίδια του σήμερα με μπόλικη δυσκολία και πρωτοτυπία.

Η υποχρεωτική αρετή για να πετύχουμε στον τίτλο

Η υποχρεωτική αρετή για να πετύχουμε στον τίτλο

Οι γρίφοι αυτοί καθαυτοί ποικίλουν, όπως προ είπαμε, από πόρτες που πρέπει να ανοίξουμε κοιτάζοντας απλά το μάτι στην άλλη μεριά της πίστας έως σαδιστικές καταστάσεις που δε θα αποκαλύψουμε, δίκην spoiler. Σε άλλα σημεία πρέπει να φτιάξουμε ένα απλό παζλ, το οποίο ανάλογα πως κουνάμε τα κομμάτια του κινούνται και γέφυρες στην πίστα μπροστά μας. Άλλοτε θα παίξουμε, ομοίως με το πιο σαδιστικό τρόπο, με το … κοίταγμα πλακιδίων ώστε να αλλάξουν όλα και να ανοίξει η επόμενη πίστα, μέχρι και τραμπάλα θα κάνουμε προσπαθώντας να προχωρήσουμε λίγο ακόμα…

Εξαιρετική επιλογή έχει γίνει και στον ηχητικό τομέα όπου η φωνή που μας καθοδηγεί ακροβατεί σε συχνότητα και ηχόχρωμα από το άκρατο χιούμορ αρχικά στη βαθιά μελαγχολία προς το τέλος του τίτλου. Βέβαια μην περιμένετε κάτι άλλο ηχητικά (εφέ, μουσικούλες κλπ), ίσως και απολύτως στοχευμένα, καθώς όλες οι αισθήσεις μας οφείλουν να είναι στη διάθεση του εγκεφάλου μας, στη μάχη με τα puzzles του παιχνιδιού.

Από τα σπαστικότερα σημεία του τίτλου...

Από τα σπαστικότερα σημεία του τίτλου…

Η διάρκεια του τίτλου είναι κάτι εξαιρετικά αμφιλεγόμενο. Αν έχετε IQ>200 (ή αν ξέρετε τους γρίφους) μπορείτε να τερματίσετε τον τίτλο αυθημερόν. Ωστόσο για τη συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών θα αποτελέσει ένα μικρό ή μεγάλο διάλλειμα από άλλους ΑΑΑ τίτλους, που η αλήθεια είναι πως τώρα τελευταία μαζεύονται με το κιλό στο Xbox One μας, που σίγουρα θα μας δώσει ιδιαίτερες στιγμές.

ΘΕΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΟΥ
  • Πανέξυπνοι γρίφοι
  • Πρωτοτυπία
  • Κάθε πίστα είναι μοναδική

ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΟΥ

  • Δύσκολο
  • Δύστροπο
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.

POPULAR POSTS

Latest work

1 on 1 lol tournament keratsini 50x70 template 10689685_859016607494014_5371789580245910024_n 1525398_1568960133348246_6427906084529944763_n Print 10341741_742826389126521_2698007995995550771_n