Review : Fallout 4 [PC]

AOFALLOUT4_CVR_SOL_0_0
Jan
16

Review : Fallout 4 [PC]

Το παιχνίδι των $750εκατ. την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του. Το παιχνίδι που έκοψε τις εισπράξεις του Black Ops 3 και χωρίς αμφιβολία αποτελεί το Game of the Year του 2015. Το παιχνίδι που χρόνια πριν κυκλοφορήσει προκαλούσε πανικό στους οπαδούς με κάθε καινούρια φήμη που εμφανιζόταν στο Internet.
Είναι όμως αυτός ο τίτλος το απόλυτο Post-apocalyptic First Person Shooter; Αξίζει το hype και την θέση του στην κορυφή;

Είναι αυτός ο τίτλος αυτό που περίμεναν να λάβουν οι οπαδοί του; Όποιος δηλώσει ξερά ναι ή όχι μάλλον δεν έχει ιδέα για ποιο πράγμα μιλάει.

Τo Fallout 3 ολοκλήρωσε το χρόνο ζωής του μετά από 5 επίσημα DLC ενώ το New Vegas μετά απο 4. Ανεπίσημα, το Modding Community δουλεύει με μεγάλη αφοσίωση και παράγει σε καθημερινή βάση Fixes, Overhaul Patches, Reskins και ολοκαίνουριο Content. Επομένως, τουλάχιστον μέχρι να ολοκληρωθούν τα επίσημα DLC δε μπορείς καν να μιλήσεις για το αν ένα Fallout Game είναι καλό η κακό. Τα παιχνίδια αυτά είναι μια επένδυση που συνεχίζει και αποδίδει για χρόνια μετά την κυκλοφορία του βασικού παιχνιδιού.

Fallout 1

Αν δεις κάτι τέτοιο απο τόσο κόντα μάλλον δε θα ξαναδείς ποτέ…

Διαβάζω διάφορες ασυναρτησίες στο Internet πως τα γραφικά δεν είναι “Next Gen” ή πως είναι ίδια με του Fallout 3. Ναι φυσικά, αλλά μόνο όσο αφορά τη σχέση που έχει η τωρινή Creation Engine με την Gamebryo Engine που χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν. Είναι ίδιο με το να ισχυρίζεσαι πως το Crysis 1 με το 2 έχουν τα ίδια γραφικά επειδή το Engine του 2 αποτελεί εξέλιξη του 1. Πραγματικα όμως, δε χρειάζεται καν αυτή η τεχνική επεξήγηση για να πειστείς για κάτι τέτοιο. Αρκεί να έχεις μάτια και να βλέπεις. Ok, δε μιλάμε για ομορφιά στο επίπεδο του Battlefield αλλά και γιατί να το κάνουμε; Τα γραφικά αποτελούν μια πινελιά σε ένα κατά βάση RPG παιχνίδι, γενικός κανόνας με τον οποίο όποιος δε συμφωνεί, το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να αποφεύγει αυτό το είδος. Όπως και να έχει όμως, βλέπετε και μόνοι σας πως τα γραφικά δεν είναι καθόλου άσχημα και σίγουρα όχι επιπέδου ps2 όπως ισχυρίζονται κάποιο μίζεροι Reviewers.

Το σημαντικό είναι πως το πράσινο φίλτρο του Fallout 3 δε θα επιστρέψει ποτέ ξανά και τα χρώματα, όπου υπάρχουν αυτά, είναι πιο έντονα και πιο ρεαλιστικά.

Η μουσική του Fallout ήταν πάντα αυτή που έμενε στο μυαλό των ανθρώπων που μπήκαν στα παπούτσια του εκάστοτε Wanderer. Αποτελεί μέγα ορόσημο της σειράς και η αντίθεση που δημιουργεί με τη σφαγή που προκαλείς στα Wastelands είναι χαρακτηριστική. Παίζοντας αυτόν τον τίτλο όμως, παρατήρησα πως η προσοχή μου ελάχιστες φορές στράφηκε στην παρακολούθηση του ραδιοφώνου και πιο συχνά έβρισκα τον εαυτό μου να αλλάζει συχνότητες για να ακούει τις κοντινές επικοινωνίες που οδηγούν σε κάποιο Quest η σε κάποιο άλλο σημείο ενδιαφέροντος.

Η μουσική κάλυψη του παιχνιδιού πέρα από το κομμάτι είναι αρκετά καλή και είναι αρκετή για δέσει ηχητικά τα πάντα χωρίς επιπλέον προσπάθεια. Τα ηχητικά εφέ του κάθε όπλου, συμβατικού, plasma ή ακτίνων όπως και οι έκρηξεις, οι μηχανές και οι γεννήτριες που χειριζόμαστε, όλα είναι αρκετά ικανοποιητικά. Ιδιαίτερα οι ήχοι της Power Armor.

fallout 2

H Diamond City…ή αλλιώς η πόλη με τις τυρόπιτες!

Ενώ η κεντρική ιστορία δεν είναι το συναρπαστικότερο πράγμα που έχει συμβεί ποτε, το πλήθος των πραγμάτων που μπορεί κάποιος να κάνει σε αυτό τον κόσμο είναι τόσο μεγάλο που δίνει ένα εντελώς διαφορετικό νόημα στην πλοκή. Δεν πρόκειται για την ολοκλήρωση μιας γραμμικής ιστορίας όπου στο τέλος “τρως” τον μεγάλο κακό και καθάρισες, πρόκειται για έναν άπειρο αριθμό ενασχολήσεων, ο ορισμός του Sandbox αν θέλετε, όπου εσύ επιλέγεις με τι θα ασχοληθείς και για πόσο καιρό. Υπάρχουν διάφορα Factions έτοιμα να μας δεχτούν όπως το Brotherhood of Steel ή το Railroad με εντελώς δικές τους αποστολές αλλά και εκατοντάδες άλλες ελεύθερες να επιλέξουμε. Είναι κάτι απολύτως λογικό που όλοι έπρεπε να περιμένουν, μετά από τα Elder Scroll Series και τα υπόλοιπα Fallout. Σημασία έχει το ταξίδι και όχι ο προορισμός στην συγκεκριμένη περίπτωση.

Αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα της σειράς:
Να κάτσουμε να εξηγήσουμε τι είναι τα Fallout είναι αρκετά δύσκολο στον περιορισμένο χρόνο ενός Video Review αλλά μπορούμε να αναφερθούμε σε κάποιες βασικές διαφορές με τους προηγούμενους τίτλους που κάνουν τη διαφορά. Η δυνατότητα που έχει δοθεί στους παίχτες, αυτή των ελεύθερων κατασκευών, ξεκλειδώνει εντελώς τις δυνατότητες τόσο για το Sandboxing στον κεντρικό τίτλο όσο αποτελεί και το καλύτερο δώρο για του Modders που δε μπορούσαν πραγματικά να ζητήσουν κάτι καλύτερο. Η εναλλαγή σε λειτουργία “χτισίματος” που μπορούμε να ενεργοποιήσουμε σε κατακτημένες περιοχές και φρούρια δίνει μια στρατηγική αίσθηση στο παίξιμο μας και ταυτόχρονα ένα αίσθημα ολοκλήρωσης στην περιπλάνηση μας στον τεράστιο χάρτη του παιχνιδιού.

Αν βάλεις και τους κατάλληλους πόντους εκεί που πρέπει, οι άνθρωποι που έρχονται να ζήσουν στις περιοχές που ΕΣΥ ελευθέρωσες δουλεύουν για σένα φτιάχνοντας καραβάνια για να έχεις τις προμήθειες σου οπουδήποτε και να βρεθείς, χωρίς να αναγκάζεσαι να τις κουβαλάς.

Το Crafting σε αυτό τον τίτλο είναι κάτι εντελώς διαφορετικό και πολύ μεγαλύτερο από όσο ήταν ποτέ και μπορείς να περάσεις αρκετή ώρα τροποποιώντας τα όπλα και τις πανοπλίες σου φέρνοντας τα στα μέτρα ανάλογα με το επίπεδο σου. Το γεγονός πως οτιδήποτε σαβούρα μαζεύεις από τον κόσμο που εξερευνάς μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν βασικό υλικό για οτιδήποτε θες να δημιουργήσεις ή να βελτιώσεις δίνει και ακόμα μεγαλύτερο νόημα στο να ψάχνεις εξονυχιστικά το χώρο στον οποίο βρίσκεσαι κατά τη διάρκεια της εκάστοτε αποστολής.

Τα Legendary όπλα και ρούχα που πέφτουν από Legendary τέρατα αποτελούν την ευχάριστη έκπληξη μετά από κάποιες ώρες περιπλάνησης στο χάρτη και το καλύτερο απ’ολα, μπορούν και αυτά τα αντικείμενα να αναβαθμιστούν περαιτέρω.

fallout 3

Ο Σωστός ο Αρχηγός τα δικτυώνει τα πράγματα.

Πριν αρχίσουμε να γκρινιάζουμε για τα Bugs του παχνιδιού όπως κάνουν όλοι οι άλλοι στο Internet πρέπει να καταλάβουμε λίγο τεχνικά τι συμβαίνει στην ουσία. Μεγάλα παράπονα από πλευράς AI δεν υπάρχουν. Το μέγεθος του Scripting που υπάρχει πίσω από κάθε NPC, το pathfinding του, οι διάλογοι και όλο αυτό το χάος δουλεύουν όσο καλά θα μπορούσαν να δουλεύουν σε οποιαδήποτε ΑΑΑ επιτυχία που σέβεται τον εαυτό της.

Ίσως και καλύτερα από άλλες.

Έχουμε δει πολλά μα πάρα πολλά απείρως μικρότερα σε κλίμακα και σε διάρκεια παιχνίδια με πολύ σοβαρότερα προβλήματα σε αυτούς τους τομείς. Εγώ δε θα παραπονιόμουν γιατί ο χαρακτήρας κόλλησε σε μια πόρτα και του πήρε 3 δευτερόλεπτα να ξεκολλήσει.
Μπορώ όμως να παραπονεθώ για τα μεγάλα Loading times ανάμεσα στην κάθε μετάβαση απο τον κεντρικό χάρτη σε κάποιο κτήριο ή το ανάποδο. Όταν δεν έχεις να φορτώσεις απλά τμήματα και ζώνες περιοχών και θές να σηκώνεις ολόκληρο το χάρτη σε κάθε μετάβαση (για διάφορους λόγους όπως μετεωρολογικά φαινόμενα) έχεις αυτό το πρόβλημα.

Καταλαβαίνω σε κάποιο βαθμό και τους δημιουργούς αλλά και πάλι ο χρόνος αυτός είναι μεγάλος και με δυσαρεστεί προσωπικά.

Graphical Glitches σαφώς και υπάρχουν, όπως υπάρχουν και σε κάθε AAA τίτλο τις μέρες μας *AC:Unity* , και παίζουν διάφορα στιγμιότυπα στο Internet με περίεργα πράγματα που συνέβησαν σε διάφορους ανθρώπους κατά τη διάρκεια μιας μάχης ή σε μια απλή εξερεύνηση. Δε μου φαίνεται ιδιαίτερα σοβαρός λόγος να παραπονεθώ. Ίσως γιατί έχουμε καλώς η κακώς συνηθίσει σε αυτά τα φαινόμενα *Arkham Knight*.
Θα μπορούσαμε να περάσουμε ώρες αναφέροντας μικροπροβληματάκια όπως το πολύ μεγάλο UI του Pipboy που είναι φτιαγμένο για να παίζεις από τον καναπέ και όχι στο PC σου, και το περίεργο Character Creation που είναι φτιαγμένο για μοχλό και όχι για πληκτρολόγιο και ποντίκι. Κάποια από αυτά τα προβλήματα έχουν ήδη λυθεί με αντίστοιχα mods και patches αλλά για μια ακόμη φορά πρέπει να αναγκαστώ να τονίσω πως όπως πάντα, κάποιος που θέλει να ασχοληθεί με Elder Scrolls ή Fallout, δεν πρόκειται να το κάνει καλά χωρίς να φέρει πρώτα τον τίτλο στα μέτρα του με κάποια μικρή συλλογή από Mods.

fallout 4

Headshot σε 3…2…1!

 

ΘΕΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΟΥ
  • Τεράστιο Content
  • Sandboxing
  • Αντοχή στο χρόνο

ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΟΥ

  • Μεγάλα Loading
  • Διάφορα μικρά Glitches
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.

POPULAR POSTS

Latest work

1 on 1 lol tournament keratsini 50x70 template 10689685_859016607494014_5371789580245910024_n 1525398_1568960133348246_6427906084529944763_n Print 10341741_742826389126521_2698007995995550771_n